יום שלישי, 15 בנובמבר 2011

בצל ממולא



קוגל ירושלמי מעולה


קוגל ירושלמי
לא צריך לחכות ל"קידוש" בבית הכנסת כדי לקבל שפיץ קוגל שמנוני, בטעם חריף מתוק. אפשר להכין אותו בתנור בבית,  בקלי קלות ובלי הרבה שמן. 

את כמות החומרים בקוגל הזה, שמתי "לפי העין", לכן אני לא יכולה לתת מתכון עם מידות מדוייקות.

מתכון מדויק יגיע בהמשך!

יום שני, 7 בנובמבר 2011

נשנושי קרקר


נשנושי קרקר שומשום ופשתן
קרקרים מעולים שנידונים לגריסה מיידית בין השיניים. לא מתקרבים לאף קרקר שנמכר בחנות, גם לא למשובחים שביניהם. הקרקרים הללו כמעט ללא שומן, ללא סוכר וללא מרגרינה חס חלילה. מתאים עם תה, קפה, גבינה לבנה או מתובלת, כארוחה או בין ארוחה לארוחה, בקיצור, שווה את ההשקעה. אפשר לגוון בציפוי של הגרעינים ולהשתמש בכל סוגי הגרעינים והזרעונים שיש לכם בבית. 
המתכון לקוח מהספר "אפיה בריאה" של אביגייל מייזליק, בשינויים קלים (איך אפשר להכין מתכון בלי לשנות אותו?)
מה צריך?
2 כוסות שיבולת שועל - קווקר - מכל סוג
3 כוסות קמח
1 שקיק אבקת אפיה
1 כפית מלח
לערבב את 4 החומרים לעיל.
להוסיף 1/2 כוס שמן. 
לערבב את החומרים היבשים עם השמן ליצירת פירורים גסים, כמו אלו שבתמונה.

שלב ראשון של הבצק: פירורים
מוסיפים לתערובת הפירורים 150 - 140 מ"ל מים (במתכון המקורי לא נרשמה כמות המים. הכמות המופיעה כאן מדודה בבקבוק של תינוק) ולשים לבצק אחיד ונעים פחות או יותר. אחרי דקה וחצי בערך של לישה, תוכלו לדעת אם צריך להוסיף מעט קמח, במקרה שהבצק נותר דביק מידי. 
לעטוף את הבצק בניילון, רצוי נצמד, ולתת לו מנוחה של 30 דקות במקרר. 

מנוחה של 30 דקות באמצע היום? הלוואי עלי!

מה אפשר להספיק בזמן הזה? שטיפת כיור עמוס כלים / ניגוב הרצפה של כל הבית / קיפול 3/4 מכונת כביסה והעמדת מכונה נוספת / קריאת עשרות מיילים (כותרות בלבד). 

אחרי המנוחה, הבצק הרבה יותר נח לעבודה. אז אל תעשו קיצור דרך עם המנוחה הזו. אם אתם ממש לחוצים בזמן, תנו לו 10 דקות במקפיא. 
את הבצק מחלקים ל-2. כל חלק מרדדים דק דק לעובי של כ-0.3 מ"מ, בין 2 דפי נייר אפייה.

הצצה על הבצק באמצע הרידוד

אחרי שרידדתם דק דק, תרדדו עוד קצת. אחרי האפייה תרגישו היטב את ההבדל בין קרקר דק לדק יותר, אפילו ששניהם טעימים מאוד! אז אחרי שרידדתם עוד קצת, צריך למרוח על הבצק המרודד ביצה טרופה ולפזר על כל השטח המרודד כמות של בערך כוס תערובת גרעינים, שתכינו מראש לפי טעמכם. תצטרכו בסך הכל כ-2 כוסות גרעינים. התערובת המומלצת: שומשום, פשתן וגרעיני חמניה. אפשר להוסיף גרעיני דלעת, פרג וכו'.
 

תערובת גרעיני שומשום ופשתן

אחרי פיזור הזרעונים והחלקתם באופן שווה על כל הבצק, מחזירים את נייר האפייה ומרדדים שוב לצורך החדרת הזרעונים לבצק. עכשיו חותכים את הבצק לקרקרים בצורת ריבועים / מעוינים / משולשים. מעבירים לתבנית התנור את הקרקרים ההנדסיים. דרושות 2 תבניות תנור לכל נגלה של בצק, דהיינו 4 תבניות לכלל הכמות. 

תבנית 1 מתוך 4

את הקרקרים אופים בחום של 200 - 190 מעלות, עד שהם מזהיבים יפה יפה (בערך 15-20 דקות). הקרקרים שישחימו יותר יהיו טעימים יותר, אבל זהירות, הם נשרפים בצ'יק צ'ק. 


מה היה לנו?
2 כוסות שיבולת שועל
3 כוסות קמח
1 אבקת אפיה
1 כפית מלח
1/2 כוס שמן 
3/4 כוס מים
ביצה טרופה למריחה
2 כוסות תערובת זרעונים. 

איך לא נשאר כלום?








יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

תפוחי אדמה אפויים עם פטנט

תפוחי אדמה אפויים

תפוח אדמה הוא ירק מופלא, משביע, נימוח, המשתלב נפלא עם כל מנה. עם הפטנט המיוחד תצליחו להכינו בכמה דקות, ללא לכלוך וללא קושי. אם תפוחי האדמה שלכם טריים ויפים, תשטפו את הקליפה, תחסכו מעצמכם את הקילוף ותהנו מעוד כמה דקות של זמן. 

מה צריך?
8-10 תפוחי אדמה בערך
אפשר להוסיף בטטה / שתיים לגיוון
שקית ניילון של הסופר מרקט (בלי חורים)
"סיבוב" שמן (2 כפות לדיאטטים עד רבע כוס לאניני טעם)
כף מלח 
פלפל שחור גרוס/פפריקה מתוקה - אפשר גם בלי תבלינים. 

מה עושים עכשיו?
לוקחים תפוח אדמה, חותכים אותו בחתך אחד ארוך לכל אורכו, ואח"כ פורסים אותו לרוחב. אם תחתכו אותו בצורה כזו, כל תפוחי האדמה יהיו חתוכים בפחות מדקה. 


חיתוך מהיר
מה הפטנט?
את כל חתיכות תפוחי האדמה מכניסים לתוך השקית של הסופר. כך ורק כך, לא מלכלכים קערה, לא מלכלכים את הידים, לא מלכלכים את התבנית ולא יעופו חתיכות תפוחי אדמה משומנות לשיש או לרצפה.

גם סוג של מחזור ניילונים

מוסיפים לשקית את השמן המלח והתבלינים.


סוגרים את השקית ומנערים אותה על תכולתה בעדינות. זה כבד. זהירות שהשקית לא תקרע בטרם עת. מוודאים שכל חתיכה וחתיכה שבשקית קיבלה ציפוי של שמן ותבלינים. מעל תבנית גדולה חותכים חתך ארוך בתחתית השקית, וכל תפוחי האדמה מוצאים את מקומם בתבנית. 

זה הפטנט שישאיר לכם ידים נקיות וכיור ריק

השקית לפח והתבנית לתנור
את תפוחי האדמה אופים 40-60 דקות בחום של 200 מעלות. אם הם לא נחטפו מייד, הם נשארים טעימים גם למחרת ולמחרתיים.

מה היה לנו?
תפוח אדמה
ושקית!

זהירות - להיט!